Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Testimonials

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Sandro Rosell
FC Barcelona President

Równo 50 lat temu, 20 sierpnia 1968 roku, Nicolae Ceauşescu odwiedził fabrykę w Piteşti gdzie z taśmy produkcyjnej zjechała pierwsza Dacia 1100. Niedługo potem w zakładach zaczęto produkcję nowocześniejszych modeli 1300, których kolejne wersje montowano przez kilka dziesięcioleci. Obecnie Dacia mało komu kojarzy się już z tamtymi czasami, a firma na całym świecie bije rekordy popularności

Od początku swego istnienia Dacia ściśle współpracowała z francuskim Renault. Najpierw wyprodukowano kilkadziesiąt tysięcy modeli 1100 bazujących na Renault 12. Niemal jednocześnie rozpoczęto produkcję Dacii 1300, która była licencyjną wersją Renault 12. Na wiele lat samochód ten zawładnął rumuńskimi drogami. Stale unowocześniany model (pod nazwą 1310, 1410) produkowany był aż do 2004 roku, jednak już w momencie początku produkcji był jak na standardy zachodnie samochodem przestarzałym. W połowie lat siedemdziesiątych powstał też model Dacia 2000 bazujący na modelu Renault 20.

Dacia przetrwała upadek komunizmu. Zakłady w Mioveni zaczęły wtedy opuszczać nowsze modele, takie jak Dacia Nova, która została w większości zaprojektowana w Rumunii. Od końca lat 90-tych powrócono do współpracy z francuskim koncernem, czego efektem był między innymi produkowany od 2003 roku Logan, którego kolejne generacje były i są flagowymi modelami marki.

Obecnie kolejne modele produkowane pod marką Dacia są sprzedażowymi hitami. W samym 2017 roku firma sprzedała ponad 655 tysięcy samochodów (modele Duster, Logan czy Sandero), co oznacza wzrost o 12,2%. Auta rumuńskiej marki są prawdziwym eksportowym hitem. Ponad 120 tysięcy egzemplarzy sprzedano w samej Francji, po 60 tysięcy w Niemczech i we Włoszech. W samej Rumunii Dacia zagarnęła 29% rynku, sprzedając ponad 43 tysięcy samochodów.